Tuesday 3 February 2015

PENGENALAN


MINYAK BULUH PERINDU ASLI
  • Adakah Anda kurang  mempunyai daya tarikan Aura Memikat?
  • Adakah anda sering diperlekehkan,dihina,dikeji dan selalu kena buli…?
  • Adakah Anda ingin Getaran Aura suara Power Macam Hang Jebat dalam Lagenda Hang Tuah…??
  • Bisnes Anda Kurang Mendapat Sambutan…??
  • Anda sering ditipu dan kerap mengalami kerugian…???
  • Rezeki Anda seperti tertutup dan banyak rintangan…??
  •  Kekasih,tunang atau pasangan Anda lari meninggalkan Anda???
  •  Rumahtangga Anda sedang mengalami kegoncangan,pasangan Anda ada orang ketiga?
  •  Dan 1001 masalah hidup yang akan  atau sedang anda alami…!!!


BULUH PERINDU PENGUBAT HATI RINDU NO.1
BILA kerinduan apa sahaja yang dibuat semuanya tak kena. Kalau dah rindu kita akan asyik terbayang-bayangkan si dia. Masa makan kita akan teringatkan dia disamping kita. Waktu tidur pun kita akan terbayangkan akan si dia. Lebih-lebih lagi jika si dia adalah insan yang paling kita sayangi. 

Rindu bila berjauhan memang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Apatah lagi jika pasangan itu dipisahkan dengan jarak yang jauh. Maklumlah nak berjumpa memang mustahil melainkan kita sanggup mengabaikan tugasan semata-mata untuk melepaskan rindu. 

Perasaan rindu itu akan lebih menebal sekiranya pasangan itu sudah berkahwin. Terutama buat mereka yang baru sahaja berkahwin tetapi terpaksa berjauhan kerana urusan kerja ataupun melanjutkan pelajaran di tempat yang jauh. Bila rindu apa yang harus kita lakukan? Apakah ada cara mengubat rasa rindu?

Sebenarnya terdapat tips untuk kita mengubat rindu yang terbuku di dalam hati. Berikut adalah cara yang boleh dilakukan untuk mengubat rindu. 

Sebenarnya terdapat tips untuk kita mengubat rindu yang terbuku di dalam hati. Berikut adalah cara yang boleh dilakukan untuk mengubat rindu. 

Hubungi orang yang dirindui. 
Tidak dapat dinafikan hanya mendengar suara si dia sudah cukup untuk menggembirakan kita. Secara tak langsung kita akan senyum atau menangis bergantung pada tahap berapa kerinduan tersebut. Selain calling, kita juga boleh SMS, chatting, email, video call atau berutus surat. Dengan cara ini perasaan rindu yang ada dalam hati itu dapat diubati. 

Melihat foto atau video si dia. 
Kalau rindu, tataplah gambar atau video yang kita ambil bersama si dia. Perhatikan betul-betul apa yang membuatkan kita tertarik dengannya dan ingati saat manis-manis bersama dengan si dia. Zaman sekarang macam-macam cara kita boleh lihat gambar atau video si dia selain dalam album gambar. Dalam handphone, facebook, blog atau laman social yang lain. 

Kunjungi tempat yang pernah dilawati bersama. 
Pergilah ke tempat yang biasa dikunjungi ketika bersama dulu. Ia betul-betul membangkitkan kenangan bersama si dia. Gambarkan dia ada bersama kita. Biarlah orang sekeliling nak cakap kita gila. Pedulikan apa orang lain katakan asalkan rindu yang berbuku dihati dapat diubati. 

Memeluk pakaian si dia. 
Tahu tak bau pakaian yang telah dipakai oleh pasangan kita boleh mengubat kerinduan? Sebab itu bila sahaja ibu yang kehilangan orang yang disayanginya dia akan memeluk dan mencium pakaian untuk melepaskan rindu. Mungkin dengan memeluk dan cium pakaian orang yang kita sayangi itu, kita dapat merasakan si dia hampir dengan kita. 

Lakukan persediaan untuk dia. 
Bila terlalu merindu, banyak aktiviti harian tak dapat dilakukan dengan sempurna sebab kita hilang fokus. Masak pun tak cukup gula, sapu lantai tak cukup licin, buat kerja semua tak menjadi. Kita akan jadi tidak keruan kerana sentiasa teringatkan si dia. 

Jadi apa kata setkan difikiran semua aktiviti yang kita lakukan itu semata-mata untuk si dia, orang yang kita rindui. Anggap sahaja kita sedang melakukan persediaan untuk menyambut dia pulang. Mungkin dengan cara ini kita akan jadi lebih bersemangat. 

Sebenarnya tidak semua yang kita lakukan seperti diatas benar-benar dapat mengubati rasa rindu kita pada si dia. Ikutkan ubat yang mujarab untuk mengubat rindu adalah bertemu dengan si dia. Hanya itu sahaja yang boleh mengubat rindu. Tetapi jika berjauhan berbatu jaraknya adalah mustahil untuk bertemu dengannya bila kita rindu. Sedikit sebanyak dengan apa yang kita lakukan seperti di atas boleh mengurangkan rasa rindu kita pada si dia.

Menggunakan Minyak Pengasih Mahabbah Buluh Perindu
Suatu kata yang tidak asing lagi bagi kita, bahawa buluh perindu diakui ampuh memperbaiki, mempertahankan dan bahkan mewujudkan hubungan asmara, sudah tentu buluh perindu ini lebih berkasiat lagi bila kita ketahui cara penggunaannya , apa lagi bila buluh perindu itu ikut dibangkitkan energinya oleh para ahli spiritual, maka khasiat buluh perindu untuk jadi ubat asmara atau mempertahankan atau ingin memiliki hubungan asmara dapat lebih ampuh dan mujarab. Silakan dicuba penggunaan buluh perindu dengan mengamalkan cara yang baik dan benar untuk merawat masalah kerinduan dihati,orang dituju akan dibuat teringat-ingat gila cinta merindu kepada si pemakainya,in sya Allah….

PENGENALAN
APA ITU BULUH PERINDU ASLI
Buluh atau nama botaninya Buluhsa sp. merupakan tumbuhan yang banyak terdapat di ASEAN. Terdapat bahagian pokok buluh yang boleh diambil untuk dijadikan makanan. Rebung buluh sering diambil dan diperam / jeruk dan dijadikan bahan masakan yang sungguh menyelerakan. Buluh merupakan sejenis tumbuhan jenis rumput, juga dikenali sebagai aur, atau buluh.Diantara Jenis kayu - kayuan maka dapat diklasifikasikan, dan klasifikasi yang tertinggi jika dilihat dari sudut manfaat yang boleh dipelbagai gunakan maka buluh adalah jenis kayu yang paling banyak manfaat dari segi kegunaan harian dan mistilcBuluh merupakan rumpun yang banyak tumbuh secara liar dan jenis - jenis buluh tertentu memiliki tuah yang boleh dimanfaatkan.Apakah benar buluh memiliki kekuatan ghaib?

Buluh banyak tumbuh diseluruh nusantara dan terdapat pelbagai jenis serta spesies dan yang beraneka ragam. jenis - jenis buluh yang ada mempunyai karakteristik yang berbeza dan manfaat yang berbeza pula. Misalnya buluh gading boleh dibuat sebagai hiasan taman dan mempunyai tuah untuk menghilangkan daya negatif dalam pekarangan rumah. Berbeza dengan buluh asli yang mempunyai akar yang kuat dan berguna sebagai penguat tanah disekitar sungai yang curam dengan bahaya hakisan. Sedangkan tuah yang berasal dari buluh ini hampir tidak ada sama sekali. Buluh jenis ini dipakai hanya sebagai pagar tanah agar tidak ikut aliran sungai dan bahan baku kerangka atap rumah.

Buluh yang memiliki kekuatan ghaib adalah buluh yang memiliki bentuk alami yang khusus dan unik. Semua jenis buluh boleh terdapat keanehan dan pengkhususan. Buluh menjadi benda ghaib bila ada kekuatan alam atau jin yang menghuni sekitar rumpun atau berada di dalam buluh tersebut. Bunga buluh dikatakan baik sebagai pendinding diri. Buah Buluh adalah sesuatu yang agak sukar ditemui dan dikatakan amat balk sebagai pelengkap rumah orang yang bermaksud jahat dan masukkerumah terbalik hatinya dan dijauhi daripada pencuri kebakaran.penghalang ilmu hitam/sihir dan lain lainnya

Buluh perindu adalah sinonim dengan masyarakat Melayu dan dipercayai untuk dibuat sebagai pengasih dan ada juga yang mengatakan sebagai penyedap suara disamping itu juga dipercayai dapat menjadi penyeri atau pemanis.

Menurut beberapa artikel terdapat beberapa percanggahan atau kontroversi mengenai buluh perindu. Ada pendapat yang mengatakan buluh perindu yang juga dikenal dengan nama buluh gila iaitu sehelai buluh kecil tunggal yang terdapat dipucuk serumpun buluh kuning dan di bawah serumpun buluh itu dijaga oleh seekor ular hitam yang ganas dan juga ciri-cirinya buluh ini terdapat juga tumbuh diatas batu dan ada buluh kecil yang seperti Ijuk/akar berwarna emas dan inilah yang dikatakan sebenarnya buluh perindu yang asli.Yang biasa dipakai untuk menyanyi seperti pepatah menyebut "suaranya merdu bagaikan buluh-perindu"Diantara versi lain tentang buluh perindu ini adalah ianya sejenis buluh kecil seperti ijuk yang berasal dari hati rumpun buluh yang biasanya di huni oleh Kuntilanak atau Gendurowo, atau dari sarang burung rajawali/ helang. Memiliki jenis kelamin laki dan betina.

Kini terdapat pula yang dijual buluh kecil yang bercabang banyak yang juga dikatakan buluh perindu bahkan ada pula pihak yang menanamnya dan mengatakan ianya adalah induk buluh perindu.Jadl apakah mungkin buluh perindu yang asli ialah yang berwarna emas kerana diambil dari buluh gila itu sebenarnya buluh perindu? Kerana adalah diketahui juga bukan sembarangan atau semua orang yang boleh mengambilnya.

Bagi orang yang veteran didalam hal mistik kategori buluh perindu yang dinyatakan diatas masih duduk ditahap gred kedua kerana yang benar-benar dikatakan buluh perindu ialah sesuatu yang didapati secara mistik dan bukannya didalam satu jumlah yang begitu banyak tetapi mungkin juga diatas kurnia Allah swt memberi kita satu pilihan yang lain. Menurut mereka yang mahir di dalam dunia mistik buluh perindu yang sebenar terdapat dalam rimbunan pohon buluh dan hanya sebatang sahaja yang ada berada ditengah-tengah rimbunan buluh yang lain,tempat yang ada buluh perindu ini adalah tempat keramat,di dalam hutan yang jauh dan kawasan kuburan yang ditinggalkan.

Terdapat juga teori lain yang mengatakan bahawa buluh perindu sebenarnya ialah bentuknya adalah halus yang tumbuh  diantara ruas buluh tumpat dan apabila batang buluh tumpat tersebut bergeseran ditiup oleh angin maka ianya akan mengeluarkan satu bunyi yang sayup yang dapat membuat si pendengarnya menjadi alpa atau lalai. Buluh perindu juga dipercayai berguna sebagai pengasihan,kewibawaan naik pangkat dan kemajuan kerjaya,pelaris perniagaan,penyeri dan pemanis.

Diantara versi cerita yang lain adalah sebagai berikut:-
Bubung buluh ini adalah bambu yg tumbuh dan dapat di gunung2/tempat yg angker seperti namanya adalah serat yang ada dalam bubung bambu. Buluh perindu ini biasanya terdapat dihutan yang jarang dilalui atau dimasuki oleh manusia. Diyakini sebagai tempat tinggal dari kuntilanak. Sehingga untuk mendapatkannya diperlukan laku/ritual khusus yang intinya adalah bekerjasama dengan sikuntilanak ini untuk merawat rumahnya, dan sebagai balasan  kuntilanak akan membantu kita untuk keperluan urusan hati dan lainnya.

Cara menggunakan:
Buluh perindu adalah dengan meniupkan bubung bambu tersebut, sambil membayangkan wajah calon yang ingin kita buat rindu terhadap kita. Dimana sebelumnya ada mantra-mantra dalam bahasa dayak,atau melayu, yang berfungsi untuk memanggil sikuntilanak tersebut agar mahu datang dan membantu kita. Itulah, kenapa dinamakan buluh perindu dan Merawatnya dengan Minyak misik putih dan minyak melati keraton.(cara penggunaan ada yang lain dengan doa2 saja dan olesan)


Ciri-ciri: Bila batangnya dibelah kita akan menemukan serat-serat lurus/ bengkok di dalamnya. Serat-serat inilah yang dinamakan buluh perindu. Untuk mencari bambu jenis ini diperlukan kepekaan bathin dan tidak semua orang berkemampuan, kerana kalau dilihat dari batangnya tidak ada keanehan sama sekali.Jadi tidak Mungkin kita menebang semua pokok buluh...walaupun ada ia akan Hilang secara ghaib.

Fungsi : Insya Allah untuk menarik/ memikat tamu/ pembeli/ perhubungan/ lawan jenis. Disamping itu juga untuk menambah kekuatan tenaga dalam bagi yang mempelajari ilmu beladiri. Bambu memiliki hati, dan hati buluh adalah serat/ buluh perindu. perindu adalah hatinya buluh

Jenis Buluh Perindu Gunung,Jerai dan Pulau Besar menurut pendapat orang yang arif dalam hal buluh perindu mengatakan ianya termasuk dalam kategori gred kedua.Yang dikatakan gred satu adalah sesuatu yang sukar didapati dan hanya mereka yang bertuah sahaja yang memilikinya.Untuk mendapatkannya kita seolah-olah berada di dalam satu dimensi yang berlainan dimana kita akan melihat serumpun pokok buluh dan diantara pokok buluh itulah buluh perindu akan ditemui.

Suasana pada waktu itu begitu sayup dan tenang serta tiupan angin yang sayu dan merdu lantaran gesekan buluh-buluh yang terdapat di rumpunan buluh itu.Diantara batang buluh itulah terdapatnya Buluh Perindu yang sering digunakan untuk tujuan kemerduan suara dan pengasihan.

Pohon ini menyerupai rumput pokok buluh yang rendah dan kecil.disebelah Kalimantan ianya mungkin dlkenali dengan nama Haur Merindu tetapi sama ada ianya adalah satu spesies yang sama tidak dapat dipastikan lagi kerana ada pendapat yang mengatakan ianya hanya tumbuh di Kalimantan sahaja serta tumbuhnya pula di atas batu.

Namun begitu pendapat ini belum tentu ada kebenarannya. Haur Merindu apabila sudah matang atau tua akan menjadi Buluh Perindu. Untuk mendapatkannya pula dikatakan bukanlah mudah.Dari sudut keampuhannya adalah dikatakan bahawa ianya lebih kuat dari Buluh Perindu bahkan Bulu Perindu.Sebagai salah satu Jenis bahan pengasih sudah tentu ianya dimanfaatkan untuk tujuan tersebut termasuklah sebagai pelaris. Diantara khasiatnya adalah:-

Sebagai seorang peniaga tangkai Haur Merindu itu direndam pada malam Jumaat dan pada keesokan harinya air rendaman itu direnjiskan dikawasan tempat berniaga.
Sebagai penarik rezeki Haur Merindu diletakkan didalam dompet duit.
Jika dicelupkan pada air mlnuman gadis yang kita minati kesannya akan membuat gadis itu menyukai kita.

BAGAIMANA PROSES PEMBUATAN MINYAK BULUH PERINDU
Membuat minyak buluh perindu juga mempunyai cara dan tatatertibnya tersendiri. Seperti memilih buluh perindu, ianya terbahagi kepada lima bahagian utama seperti pucuk, daun, ranting, batang dan akar. Minyak yang sering di gunakan dalam pembuatan minyak buluh perindu inihanya dua jenis sahaja iaitu minyak kelapa dan minyak atar. Di samping itu juga jampi mentera perlu di gunakan dalam proses membuat minyak buluh perindu ini. Jampi mentera yang sering di gunakan adalah berkaitan dengan nama Nabi Daud. Kerana Nabi Daud termasyhur mempunyai suara yang sangat merdu. Seperti perpatah Melayu mengatakan "suara merdu bagaikan buluh perinduTerdapat dua kaedah atau cara membuat minyak buluh perindu.

Cara-cara pembuatan minyak buluh perindu ini adalah seperti berikut .Pertama pilih lima bahagian buluh perindu iaitu pucuk, daun, ranting, batang dan akar lalu diisikan ke dalam botol kaca dengan sedikit minyak kelapa atau minyak atar. Setelah siap diisikan sedikit minyak kelapa atau minyak atar jampi mentera perlu di lakukan dan di tapakan selama tujuh hari dari tarikh pembuatannya. Sebaik-baik tempat untuk di tapakan ialah di dalam tanah. Pantang larangnya tanah tersebut mestilah bukan tempat laluan orang ramai.

Kedua selepas tujuh hari minyak buluh perindu di tapakan dalam tanah, pada hari ke lapan minyak tersebut diambil dan perlu di tambahkan lagi minyak kelapa atau minyak atar sehingga hampir memenuhi botol berserta jampi mentera yang perlu dibacakan pada minyak tersebut Setelah siap di bacakan jampi mentera yang kali kedua minyak tersebut perlu di tapakan lagi dalam tanah selama tujuh. Pada hari kelapan minyak buluh perindu itu perlu di keluarkan dan dibaca jampi mentera untuk kali ketiga. Setelah selesai dibacakan jampi mentera kali ketiga minyak tersebut sudah boleh digunakan.

Kaedah pembuatan yang kedua agak rumit dan memerlukan kemahiran kerana salah satu cara pembuatannya adalah dengan merendamkan buluh perindu itu didalam pati minyak dan minyak hijau dan diisikan sedikit kemian dan sudah tentulah jampi mentera diiringi bersama dengan pembuatannya.

Buluh perindu yang mempunyai akar terutamanya dari spesies yang halus seperti jenis aur merindu menjadi pilihan kerana buluh tersebut akan membesar didalam bekas atau botol dimana ianya ditanam. Cara ini memang kelihatan ganjil kerana agak mustahil buluh boleh membesar atau tumbuh didalam botol yang berisi minyak tetapi inilah yang dikatakan sesuatu yang mistik agak sukar diperjelaskan.

Seperti minyak pengasih yang lain minyak buluh perindu juga ada pantang larangnya tersendiri seperti jangan dibawa ke tempat orang meninggal dunia kerana boleh menawarkan khasiatnya.

Buluh adalah satu jenis tumbuhan yang sukar berbunga dan berbuah. Bagi pohon buluh yang berbunga atau yang berbuah maka ianya dianggap bertuah apatah lagi kalau ianya dari jenis buluh perindu.Bunga buluh perindu sering juga digunakan sebagai salah satu bahan di dalam campuran minyak buluh perindu.

Begitulah penerangan serba sedikit dan ringkas kaedah pembuatan minyak buluh perindu,Cuma kaedah tambahan untuk pembuatan MINYAK MAHABBAH AURA MAHARAJA BULUH PERINDU ASLI ANUGERAH AGUNG tidak dapat saya bukakan rahsianya sepenuhnya disini kerana untuk menjaga tradisi keilmuan agar tidak diciplak oleh golongan yang tidak bertanggungjawab.

Bagaimana Cara Menggunakan Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung?
Untuk menggunakan Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung, anda Cuma perlu membaca panduan yang akan kami berikan bersama paket Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung, semua sudah lengkap dan jelas tinggal dipraktikalkan saja lagi….

Berapa Lama Hasil Dari Usaha Batin Dengan Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung?
Hal tersebut bersifat relatif pada tiap individu. Banyak faktor yang mempengaruhi termasuk besar kecilnya target yang ingin Anda capai atau seberapa berat masalah yang sedang Anda tangani. Untuk urusan yang ringan, boleh jadi selesai seketika atau dalam beberapa hari, sedangkan untuk urusan yang sedang boleh jadi selesai dalam beberapa minggu dan untuk urusan yang sangat besar boleh jadi selesai dalam hitungan bulan. Namun besar-kecilnya urusan tidak selalu dapat dijadikan poin. Seringkali terjadi, meskipun urusan/masalahnya tergolong sangat berat dan mendesak, seketika datang jalan keluar dari sumber yang tidak disangka-sangka.  Allah Yang Maha Mengetahui waktu yang terbaik untuk memberikan pertolongan kepada makhluk-Nya.

Adakah Sebarang Pantang Larang Bagi Pemilik Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung?
Boleh dikatakan Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung ini tidak memiliki pantangan pada penggunaannya. Satu-satunya pantangan adalah bahawa Buluh Perindu Anugerah Agung tidak boleh digunakan untuk hal yang merugikan diri sendiri, merugikan orang lain dan merugikan alam sekitar.

Apakah Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung Harus Selalu Dibawa?
Tidak. Anda tidak harus selalu membawa Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung. Anda boleh menyimpan Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung di rumah, dan manfaatnya tetap boleh Anda rasakan sepanjang waktu selama 2x24 jam. Tata cara penggunaannya akan Saya kirim bersamaan Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung yang Anda pesan.

RENUNGAN BERSAMA:
Mengenali diri dalam mengetahui hakikat penghubungan diri dengan alam.
Setiap ciptaan Allah adalah faktor dorongan untuk kegunaan para hambaNya. Yang membezakan adalah cara penggunaan. Barang siapa mengatakan tiada perlu pengantara untuk mencapai hajat tidak ubah seperti munafik kerana tidak mengakui keesaan Allah melalui ciptaan-Nya.

Berapa Mahar Untuk Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung?
Mahar atau biaya untuk mendapatkan Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung hanya RM799(Fidyah Asal RM4777)- Tentu saja mahar ini sangat murah apabila dibandingkan dengan manfaat yang Anda dapatkan..

Fidyah Promosi untuk 1000 orang pertama sahaja,selepas cukup Quota fidyah akan dikembalikan kepada fidyah yang asal)

FASILITI: Sebotol Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung + Kitab Panduan Lengkap Berwarna Panduan Penggunaan Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung.

Bagaimana Cara Mendapatkan Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung?
Anda boleh datang langsung ke Anugerah Agung Spiritual Development Centre yang terletak di alamat No.1,Taman Sendayan Indah,Jalan Depo,93050 Petra Jaya Kuching,Sarawak.Malaysia. Namun apabila Anda tidak dapat datang, Anda bolehlah memesan Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung melalui SMS, email atau telefon,whatsapp,Face book dsbnya. Kami akan mengirim Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung ke alamat Anda setelah Anda menyelesaikan administrasi. Jaminan Paket Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung yang Anda pesan pasti sampai di tangan Anda dalam keadaan baik dan Selamat.

In Sya Allah jika Anda bersungguh-sungguh serta ikhlas dalam menjalankan ibadah dan riyadhoh,serta mempunyai keimanan yang kuat kepada Allah, akan dikabulkan semua doa-doa Anda baik untuk keperluan di dunia dan akhirat. In sya Allah dengan Bekal Minyak Mahabbah Aura MahaRaja Buluh Perindu Anugerah Agung tersebut Anda akan diberi Kebahagiaan Dunia & Akhirat dan Anda juga dapat Membantu Permasalahan diri Anda sendiri dan Orang lain .

PERINGATAN :
Apabila ada keraguan kepada kami, kami sarankan untuk tidak   menghubungi /sms dsbnya, kerana sifat was-was,curiga dll yang negatif merupakan suatu kerugian bagi mereka yang hendak menuntut ilmu, kerana keberkahan dan ketajriban  ilmu ilmu hikmah dan produk spiritual yang kami ijazahkan harus dilandasi niat yang tulus, keyakinan/Haqul yakin, hati yang tenang dan sabar. Harus berbaik sangka, tidak boleh su’udzon, tidak boleh ada keraguan sedikitpun, dan tidak boleh untuk tujuan zalim dan maksiat. Su’udzon, zalim, maksiat, keraguan & ketidaksabaran tersebut akan merosak nilai keberkahan dan ketajriban sebuah ilmu yang di amalkan, serta utamakan niat yang baik, niat untuk ibadah, tidak untuk sekadar mencuba-cuba/ main main dan maksiat,serta tidak ikhlas dalam menuntut ilmu.Semoga ilmu ini berkah dan manfaat untuk anda Aamiin Yaa Rabbal ‘Aalamiin

Salam Hormat:
Dr.Mohamad Rizal Bin Rosdi Ph.D
Ki Ageng Sapu Jagad
Handphone:0128802035(super hotline)
Email:masterrizal9000@yahoo.com